املاك دلتا، بازار مسكن، دفتر املاك املاك دلتا، بازار مسكن، دفتر املاك

املاک دلتا

روزگار ناخوش «مشاوران املاك» در ايام كرونا

رييس اتحاديه مشاوران املاك از دستورالعمل‌هاي ستاد كرونا مبني بر تعطيلي و بازگشايي مكرر دفاتر املاك انتقاد كرد.



به گزارش «مجله ملكي دلتا»، مصطفي قلي خسروي در اين رابطه گفت: در شرايطي كه معاملات در ركود شديد به سر مي‌برد، تعطيلات كرونايي وضعيت معيشتي مشاوران املاك را بدتر كرده است.

وي در ادامه افزود: بسياري از همكاران ما به رانندگي تاكسي‌هاي اينترنتي، ميوه‌فروشي و حتي دستفروشي رو آورده‌اند.

خسروي اظهار كرد: از حدود ۱۰ روز قبل براي چندمين بار در سال جاري دفاتر مشاور املاك به دستور ستاد ملي كرونا تعطيل شدند و امروز مجددا اين تعطيلات را تا يكشنبه تمديد كرده‌اند.

وي افزود: سال گذشته هم اين وضعيت را داشتيم. افراد شاغل در صنف ما با توجه به استفاده از تلفن و فناوري‌هاي جديد، كمترين ارتباط حضوري با متعاملين را دارند؛ در حالي كه مشاغل ديگر كه فضاي كار آن‌ها بسيار شلوغ‌تر از دفاتر املاك است تعطيل نشده‌اند.

وي افزود: اين موضوع شديدا در وضعيت معيشتي مشاوران املاك تاثير مي‌گذارد. حدود ۹۰ درصد همكاران ما طي يك سال اخير راننده تاكسي‌هاي اينترنتي شده يا وارد مشاغل كاذب شده‌اند.

رونق اقتصادي در گرو بازار مسكن است
رييس اتحاديه مشاوران املاك با بيان اينكه ما مولد مالياتي و مولد اقتصادي هستيم و به كنترل قيمت‌ها در بازار مسكن كمك مي‌كنيم گفت: وقتي دفاتر املاك بسته باشند، هر كس هر قيمتي دلش مي‌خواهد براي خانه خودش تعيين و در سايت‌ها درج مي‌كند.

او افزود: در حالي كه اكثر همكاران ما در خصوص قيمت‌هاي كارشناسي و واقعي به فروشندگان، مشاوره مي‌دهند و به ارزاني كمك مي‌كنند. از طرف ديگر رونق اقتصاد به رونق بازار مسكن بستگي دارد؛ چرا كه ۱۷۲ شغل كليدي به صنعت ساختمان وابسته است.

خسروي تاكيد كرد: از ستاد كرونا انتظار داريم با توجه به ارتباط كم مشاوران املاك با مراجعه‌كنندگان ما را جزو صنوف گروه‌هاي شغلي يك قرار دهد؛ چرا كه صنف مشاوران املاك در حال نابودي است و بايد فكري براي اين وضعيت كرد.

مطالعه بيشتر: مطلب «مقصر تخلف مشاوران املاك، دولت است» را در سايت مجله ملكي دلتا بخوانيد.


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1400/4/29 ساعت: ۰۵ توسط:amlakedelta :